Günümüzde yapılan araştırmalar neticesinde, kalite, marka ve fiyat kıstaslarının yanı sıra, tüketici tercihleri üzerinde ürünlerin dış görünüşlerinin de son derece etki yarattığı görülmektedir. Bu nedenle, tasarım sahipleri, sürekli değişim gösteren insan ihtiyaçlarına cevap verebilen sektörlerini sürekli canlı ve ayakta tutabilen farklılıklar oluşturmaları gerekmektedir. Oluşturulan bu Tasarım Hakları, Türkiye’de 1995 yılından bu yana Tasarımların Korunması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname çerçevesinde koruma altına alınabilmektedir.

Tasarım, bir ürünün tümü veya bir parçası veya üzerindeki süslemenin, çizgi, şekil, biçim, renk, doku, malzeme veya esneklik gibi insan duyuları ile algılanan çeşitli unsur veya özelliklerinin oluşturduğu bütünü ifade eder.

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>